Facebook

Facebook

Facebook er Norges desidert største sosiale kanal med nesten 3,5 millioner brukere (Ipsos).

Sammenlignet med de andre sosiale mediene, er det i dag færre unge som har profil (18-29 år) enn andelen blant aldersgruppene 20-39 år og 40-59 år. Det florerer både sannheter og usannheter blant Facebook sin nedgang blant unge. Enkelte har også kalt Facebook et gamlismedium (Kampanje).

Sannhet: Facebook har hatt en tilbakegang for første gang på mange år. Dette skyldes blant annet økningen av stories som har blitt tatt i bruk av både Instagram og Snapchat. (Navnet vårt Mystory Norge er heller ingen tilfeldighet).

Sannhet: Mobil tar over for PC. Dette gjør den daglige bruken litt annerledes. Blant annet har Messenger blitt den foretrukne kanalen å kommunisere i mellom Facebook-brukerne.

Usannhet: «Det er ingen som bruker Facebook lenger».

Visste du at Norge faktisk er verdens største Facebook-nasjon? 82 % av Norges befolkning har en Facebook-profil – og vi mener derfor at det er en selvfølge at du som bedrift også har en profil.
Selv om bruken av Facebook har forandret seg, og den gjennomsnittlige nordmannen ikke publiserer like mange statusoppdateringer lenger, vil du som bedrift bli tatt mer seriøst ved å bruke Facebook aktivt. Facebook er perfekt for deg som har en bred målgruppe med både kvinner og menn i alle aldre.

Trenger du hjelp med å lykkes på Facebook? Ta kontakt med oss her:

Eksempler på hva vi kan hjelpe deg med:

  • Facebook-analyse
  • Facebook-annonsering
  • Facebook-arrangementer og konkurranser